Baksätet tar form!

Baksätet börjar ta form. Naturligtvis så stämde absolut ingenting från det tidigare sätet med hur det ska vara så jag fick göra nytt även här. Jag har haft turen att få låna lite rester av en originalbåt vilket nu används för avmallning till nya delar.
Jag tänker dock ta mig friheten att ändra på vissa saker och förbättra konstruktionen. Från början kunde hela baksätet fällas upp på ett tämligen klumpigt sätt, nu kommer jag göra en lucka som väldigt smakfullt kommer att smälta in i konstruktionen. Stödplankan som tidigare följde med upp när man öppnade baksätet kommer nu att skruvas fast och det är således själva sitsen som modifieringen ligger. Under sätet kommer sedan en paddel ligga. Det ingick en paddel när man köpte en sw16 och jag gissar att den hade sin plats i detta utrymme. Mer bilder kommer så småningom om! 
En furuplanka kommer att bli den stående ribban för sätet. Kopieras direkt av från originalet.

Furuplankan på plats och nu har även det trasiga sätet satts in för att utgöra mall till ett nytt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0