Otäta skott

Ofta vill man ha vattentäta sådana, men inte denna gången!
Arbetet fortsätter och kvällen har ägnats åt att bygga det skott som ska sitta mellan främre och bakre sittbrunnen. Det är inte original, men det satt ett skott här tidigare så vi passar på att göra ett nytt, fast på ett smartare sätt. Att försöka sig på en återställning till original var inte riktigt ett alternativ då det hade betytt att jag hade varit tvungen att riva i princip hela däcket.
Jag sätter således dit ett nytt skott som jag gör handskfack och två stuvutrymmen i för att utnyttja utrymmet som tidigare inte gick att komma åt. Är det en sak jag ogillar så är det en massa bös så som tampar, ankare etc. som ligger och skräpar i båten. Det är förutom en säkerhetsrisk så är det jäkligt fult. Nä, var sak ska ha sin plats!
Handskfacket har jag mallat av från en nyare Sw16 med serienummer på en bit över 800. Dom tidigare båtarna skall som bekant ha två handskfack, ett på vardera sida. Detta tidiga utförande skulle bli konstigt när man gör luckor och stuvutrymmen. Jag tänkte alltså praktiskt i ställer för original i det här fallet. 
Skottet har nu finputsats så att det passar perfekt på platsen där det sedan skall slutmonteras. Vi har även passat in handkfacket och finslipat det för att det ska passa in i skottet.
När jag säger vi så menar jag min käre snickarkompis Magnus!

Nya durken i stuvutrymmena passas in

Samt mellanväggen mellan stuvutrymmena

Handkfacket kontrolleras också för att se passformen

Så där ja, nu börjar det likna något!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0