Instrumentbräda

När båten renoverades i slutet av 80 början av 90 talet så gjorde man nog inte alla rätt. Skrovet är ett ypperligt bevis på detta... Instrumentbrädan är ett annat skräckexempel på dålig smak. Mitt i panelen (både fram och bak) hade handskfack gjorts som mer liknade Ett par Dame Edna glasögon än nått jag vill ha som handskfack i min båt!
Naturligtvis så måste detta bort men jag vill inte byta hela den massiva mahognyplanka som hela däcket sitter fast i. Det skulle bli på tok för mycket jobb!
Jag gick en liten genväg här och valde att klä hela panelen med en 4mm tjock mahognyplywoodskiva. Nu ser det ut som original igen. Naturligtvis mätte jag ut vart identitetskylten satt på original brädan innan vi täckte över det hela med den nya plywooden. För den som är intresserad så är måtten där identitetskylten skall sitta (till den vänstraste skruven på identitetsskylten). 4cm fån instrumentbrädans underdel och upp, samt 25,5cm mätt från den träklack under däcket i instrumentbrädans ände (styrbord sida) som håller upp däcket.
För att dölja kanten på undersidan sidan mellan original panelen och plywooden så kommer jag att montera en trälist med formen av ett L längs med hela panelen.
 
 EFTER INPASSNING SÅ LIMMAS INSTRUMENTPANELEN
 
SEN MONTERADES TVINGAR 
MÅNGA TVINGAR...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0