Rivning

Nu är vi igång igen! Jag har rivit ut allt innehåll i framsitsen som inte var original. Alla ribbor som satt på sidan av sittbrunnarna ryker. Varför? Det såg ju faktiskt rätt bra ut! Ja, men det är inte rätt, det var inte där från början! Även trägolvet som satt med 4 milj. skruvar rök, så om det är någon som vill ha skruv kan ju hojta till...
Fram träde den smått våldtagna instrumentbrädan. Synd att man har kapat upp det där fula hålet i mitten för ett handskfack. Brädan är ju trotts allt en massiv teakplanka på ca 3cm tjocklek vilket måste kosta en mindre förmögenhet idag. Jag tänker göra det lätt för mig och sätta dit en väldigt tunn teakplywood istället, det kommer vara likt originalet och jag slipper riva halva båten. Dessutom så kommer man att kunna se vad som är rätt bakom den.
Som ni ser så är det två hål för ratten. Detta beror på att dom flesta SW16 var babordsstyrda, så även denna, från början. Jag ämnar behålla styrbordstyrning med motiveringen att jag har en ny teleflexkabel monterad sedan tidigare ägare och att gasreglaget är ämnat för styrbord sida.
Den mörka randen på sidan av båten, den mellan durken och däcket, var ett av fästena som höll i ribborna. Dessa var så dåligt plastade att dom lossnade med några hammarlag och sen var det bara att ta tag i plasten och dra av det sista så kom man automatiskt ner till original ytan.
 
 
Här kan man tydligt se spåren efter vart identitetskylten har suttit. Jag provade originalet emot och den passar exakt. När jag vände på skylten så ser man tom att mönstret från lackskarvarna som har bildats (Vilket man ser på bilden) exakt stämmer överens med missfärgningar bak på skylten, nästan som ett tumavtryck. Nu vet jag att min båt verkligen är den av mig veterligen äldsta bevarade SW16en
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0