Rättad!

Som ni säkert mins från tidigare inlägg så lät jag tillverka en identitetsskylt till Sixten utifrån en bild på ett original från en båt som en bekant äger. Den båten han äger är en av dom nyare SW16 som jag har sett och har ett mycket högt serienummer. Nu råkar det sig naturligtvis förefalla sig på det sättet att jag pratade med Jobs marin som hade varit i kontakt med förra ägaren till Sixten och fått in identitetsskylten till min båt. Nått var knas, det såg jag direkt när jag såg skylten. Den var mycket större än dom jag låtit nytillverka! Anledning? Jo, Sixten råkar vara en av dom äldsta SW16 båtarna som finns bevarad! Med serienummer 123 blir det den 22:a alternativt 23:e båten som Marieholmsbruk tillverkade. Unik, ja. Men eftersom jag r som jag är så nöjde jag mig inte med en av dom skyltar jag från början tillverkade utan åkte direkt med den nya till Holmqvist gravyr för att nytillverka ytterligare en skylt och man måste säga att dom lyckades igen! Riktigt snyggt jobbat och med det enda avsticket från original är valet av material. Istället för att tillverka skylten i mässing som sedan förnicklades och målades så valdes i stället rostfritt. Detta är naturligtvis ett dyrare material, men när man skall göra endast en skylt så är den kostnaden försumbar, dessutom så kan man direkt räkna av kostnaden för förnicklingen.
 
Bilden talar för sig själv. Trevlig sommar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0