Go och glad!

Ni som har följt bloggen tidigare vet att jag har letat efter en vagn att dra Sixten på. Naturligtvis så kan jag gå och köpa en vagn hos närmsta tillverkare eller leverantör av släpvagnar, men varför göra det lätt för sig? Nä, Sixten måste ju naturligtvis åka ståndsmässigt på en tidstypisk vagn. Sökandet har pågått en tid och från Ide till idag så har det tagit ca ett år.
Av en slump så sökte jag på tradera och hittade en vagn som jag tänkte kunde lämpa sig bra. Problemet var att det är ett flaksläp, iofs från 1967 men ett flak! Kontakt togs med bilprovningen och jodå, det går att bygga om till en båtvagn.
Jag har hittat en vagn som jag får låna och den kommer att aggera mall till den vagnen jag ska bygga fram.
Men varför i gösse namn kan jag inte bara köpa en ny, fräsh båtvagn? Anledningen är att med en ny vagn så kan jag inte få den att se ut som en gammal och därför kommer den inte att smälta in i helhetsintrycket. Nu kan jag få belysning, bromsar etc att vara tidsenliga.
 
Stay tuned, bilder kommer! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0