Försenad julklapp

Bättre sent än aldrig heter det ju, men det här tar nog fan priset!

Jag ringde återigen av en slump till Jobs Marin i Sollentuna pga att jag letar efter packningar till min Merc 700 från 1960. Dom kunde tyvärr inte hitta packningar då Mercury har slutat tillverka dom, men dom kommer att hjälpa mig leta efter eftermarknadspackningar, men dom kunde hjälpa mig med en annan grej!

När jag ringde så fick jag svaret i luren "Tjenare, det var länge sedan! Jag har en grej till dig här. Nä, du kommer inte tro det om jag säger det".

Sagt och gjort, jag styrde kosan så fort jag kunde till Jobs och vid kassa apparaten så stod den, en grej som den förra ägaren var in och lämnade till dom ca en månad tidigare. TYPSKYLTEN! JAg som misstänkte att den var inbyggd bakom instrumentbrädan! Snacka om överaskning! Nu återstår bara dilemmat i min lilla hjärna. Använda en av dom skyltarna som jag har låtit tillverka men är av annat format, eller använda den här som förebild för att göra en ny skylt eller försöka renovera den här gamla skylten. Jag TROR att båten är väldigt tidig då skylten ser helt annorlunda ut mot vad dom gör i senare båtar, dessutom är det ju ett ganska lågt nummer på skylten. Har för mig att jag har sett en bild på en sån här skylt någonstans, men kan kanske få hjälp att verifiera detta!

Värt att tillägga är att förra ägaren var flyktig bekant med Jobsarna liksom jag och jag hade nämnt det när jag köpte båten.

 


Kommentarer
Postat av: Xanthopteryx

Nu vet jag inte vilken typ av packning du är ute efter, men det finns ett företag i Uddevalla som tillverkar och lagerför sjukliga varianter. jag var där för o-ring, men de har kanske andra sorter också?

2013-02-14 @ 01:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0