I väntans tider

Jag vet jag vet. Ibland händer det inte mycket och jag är ledsen för det! Motivationen har ju inte varit på topp när regnet ute står som spön i backen. Visst är det ett perfekt väder för att sitta inne i ett varmt garage och fixa med lite diverse, men med vad? Jag har inte vidare mycket som jag i nuläget kan göra.
Motorn är iväg på renovering och jag hoppas kunna lägga upp ett lite längre reportage från hur det går med den. För min del får motorn gärna vänta ett ögonblick då jag jusst i skrivande stund inte har någonstans att direkt ställa den, förutom på Sixtens akterspegel då förståss...
Jag håller i alla fall på att städa iordning garaget för att kunna ta hem Sixten för att göra lite plastjobb och träjobb på insidan. En vän till mig som är en riktigt duktig möbelsnickare har lovat att lägga sina ömma händer på träjobbet i vinter, men det blir inte förns i januari.
 
En Kul sak som har hänt på sista tiden är dock arbetet med att få till stånd en passande båt trailer vilket jag i nuläget jobbar intensivt med. Rapport lär komma vad det lider. Jag kan i alla fall säga så mycket att jag har pratat med en släpvagnstillverkare som har en massa godis kvar i sina gömmor från 50-60 talet, så jag slår vad om att det kommer bli en läcker skapelse. Sixtenkan ju inte åka på ett modernt släp inte, hur skulle det se ut ;)
 
På återseende!

Kommentarer
Postat av: Jonas Lindborg

Hej, jag har en trailer till salu, som jag har till min Sweet sixteen. Förra ägaren nämnde att den köptes tillsammans med båten ny. Rapid från Helsingborg är typen på trailern. Hör av dig om du vill ha bilder?

Bra blogg! fortsätt med fler uppdateringar!

/Jonas

2012-10-16 @ 17:26:00
Postat av: Micke

Hej!
Klart att jag är intresserad av bilder på hur den ser ut!
Har du en mailadress som vi kan höras på?

Mvh
Micke

2012-10-16 @ 22:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0