Som gjutet!

Igår var jag ner en sväng till Bäckmans gjuteri i nykvarn. En mycket duktig gjutare som ser till den "lilla" kunden. Det är inte alla man kan komma med en sak och be vederbörande tillverka två stycken, men det kan man här, och vilket resultat sen! Jag är som vanligt mycket nöjd med hur det blev.
Det som är nygjutet är vattenskidhållarna och torpedknaparna. Nu skall hålen borras för skruvarna innan dom åker ner till krom firman, troligtvis blir det Exelent ytbehandling i Trångsund som får fixa det hela. Inte billiga, men man vet vad man får, och det är bra!
Själva båten orkar jag idag inte jobba med, jag konsentrerar mig på att fixa delarna och jobba på lite smått så får vi se vart man hamnar i slutändan. Det är mycket nu, inte bara båt tyvärr...


Kommentarer
Postat av: Lars

Snyggt!



Jag håller oxå på att renovera en SW16 men min är det någon huligan som har haft tidigare så alla beslag, knapar, lanternor etc. saknas så jag undrar om du vet var jag kan hitta nya?



Mvh

Lars

2011-05-16 @ 15:10:44
Postat av: Micke

Hej Lasse!

Kul att det dyker upp flera SW16 där ute!

Synd att du inte hittade till bloggen för några veckor sedan då jag lämnade ner saker till gjutaren, då hade vi kunnat göra några flera vattenskidfesten och knapar...

Sakerna till fördäck ska nog inte vara helt omöjliga att hitta då Henka på veteranbåtsgodis.se är en klippa på sånt.

Vad landtärnor anbelangar så ska det inte ha sålts någon SW16 med landternor monterade från fabrik utan dom sattes på av återförsäljaren, därför kan man ta lite vad man behagar som kommer från tiden, jag har valt att köpa en sådan landterna som sitter på den båten i broshyren längre ner i bloggen.

Skulle vara roligt att få se bilder på din båt. Har du FB?



MvH

Micke

2011-05-16 @ 16:53:26
Postat av: Lars

:) Jag mailade honom tidigare idag och svaret jag fick var att han väntade på en annan SW16 ägare, kan det ha vara dig han väntar på?



Jag har även stält mig i kö till gruppen på fejjan, kul initiativ!

2011-05-16 @ 20:37:20
Postat av: Micke

Jepp, det var mig han väntade på! Jag hämtade delar till knopmätaren och ett stävhandtag till Marcus.

JAg berättade för henka om din båt och han skulle hjälpa till att hålla ögonen öppna.

Såg at du gick med på fejan! Vi kan fortsätta diskutionen där :)



//Micke

2011-05-17 @ 10:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0