Nörd, inte jag! ;)

När man står i valet att köpa en veteranbåt/bil/motorcyken/moped etc så står man inför några val. Man kan antingen göra en lättare renovering, en sund renovering eller så kan man gå bananas!
En lätt renovering i mitt fall var utesluten, det var hål i båten, så att lägga på ny lack och sjösätta... NJA! Jag hade fått göra om allt inom loppet av några år i alla fall.
En sund renovering var tanken från början, att laga upp skrovet, lacka om däcket, motera på dom delarna jag hade och vara nöjd!
Sen kan man heta Micke och gå bananas också... Jag vet ju hur jag funkar så varför i helvete kunde jag inte räkna ut från början att det var just i det här facket jag skulle sluta!?!?
Vad är det då som gör detta så roligt? Jag ser utmaningen att faktiskt hitta grejer som roligt och det är nog lite därför som det blir såhär... Vist kan man nöja sig med att köpa "nästan orginal" eller "nästan rätt" när man kan leta lite extra för att få "helt rätt". En kostnadsfråga säger vissa, naturligvis kan det vara så, men ofta tror jag att det handlar om lättja snarare än pengar, letar man bara tillräkligt mycket så brukar ju grejerna dyka upp tillslut, ibland även gratis!
Jag kunde ju inte haft sån tur att ajg har hittat många grejer till Sixten gratis tyvärr, men jag har haft en sagolik tur ändå tack vare hjälpsamma människor som gärna ser flera SW16 på våra svenska vatten. Et stort tack till dessa människor!
Igår kom jag så hem med lite mera nödiga saker till samlingen. Hittade en NOS pitotrörssats i sin orginal låda hos veteranbåtsgodis, jag funderade länge om jag skulle köpa den eller inte då den inte var helt gratis som ni kanske förstår... Jag åkte till erlandsons brygga och kollade vad dom hade att erbjuda. Visst hade det funkat, men det var ju nte rätt! Designen bara skrek modernt i mina ögon och jag bestämde mig för att slå till på delarna från tidigt 60-tal.
Nu är jag nöjd med den detaljen också! Vad jag vet så har jag nu allting som jag ska ha och behöver inte leta någonting mera. Jag ska ju köpa en ny (!) tillverkad länspump. Någonstans år man ju dra gränsen liksom...


Här är en bild på gårdagens fynd! :)


Kommentarer
Postat av: Lars

Haha, bananas var ordet :D lätt hänt

2011-05-17 @ 11:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0