Tisdagen den 29/3, mera slipning...

Undrar varför man inte har lyckats att tröttna på att slipa plast än...?
Idag kom Thomas förbi på eftermiddagen, vi tog en tur ner till lackeraren först för att prata om hans moped projekt som han håller på att fixa med. Efter det så drog vi till garaget och fortsatte med båten. Vi har slipat hela bottnen helt ren, nu skall bara ett antal skador slipas ut och plastas upp, vilket också är påbörjat idag!
På motsatt sida som hålet hittade vi lite spackel, jag blev misstänksam och började slipa bort ner till plasten. Naturligtvis fanns där rutten plast under, exakt på samma avstånd från akterspegeln dessutom! Vi misstänker en jäkligt dålig kärra eller liknande någon gång i tiden...
Linserna till landternan har även dom fårr lite diskmedel på sig och ser ut som nya nu igen!



Natten till idag har ägnats åt att renovera den hastighetsmätare som jag hade införskaffat. När jag hade demonterat den så hittade jag ett trasigt koppar rör som jag var tvungen att löda, nu funkar allt som en klocka igen!
Provade även att polera glaset till den med polerskiva och autosol vilket fungerade rätt bra, dock är det ett jäkla nötande som jag inte hade tid med där och då. Får fortsätta vid ett senare tillfälle!


Kommentarer
Postat av: Abellene

NICE SITE WELL DONE

2011-05-09 @ 11:16:27
URL: http://abellene.blog24h.com
Postat av: Micke

Thanks! :)

2011-05-09 @ 12:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0