Lack...

Att båten var tvungen att gås igenom viste jag redan från start. I annonsen stog det "bra skick". Det var väll en sanning med modification. Jag viste att jag var tvungen att skrapa bort lacken och göra om ytbeläggningen.
Hela skrovet var lackat med billack. Snyggt så länge båten skall stå på land, men börjar bubbla sig efter en tid i vatten! Ingen lack mig veterligen klarar att vara under vatten en längre tid, trotts det så hävdar vissa det. Det finns tom en firma som lackar båtar undertill och påstår att det kommer att hålla, men alla som har hålt på länge i branchen är eniga om att lack endast skall användas över vattenlinjen!



Undersidan var katastrof! Färgen hade lossnat på stora delar av undersidan... Det visade sig ganska per omgående att man har spacklat undersidan med vanligt finspackel för bilar, det är en DÅLIG idé!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0