Godis!

Nu har jag kommit hem med en massa gidis i bagaget, jag är en orginalnörd i stora mått! Nu har jag lyckats att hittat i princip alla orginal detaljer till båten. Fördäcket är komplett, till akter däcket är det bara knaparna som är av en speciell vattenskidmodell som saknas, det fins lite olika modeller att välja på och jag måste hitta dom som ligger absolut närmast, hälst helt korekta!
Om det är någon som kan skicka en bild med mått och utförande på hur dom ska se ut så vore jag väldigt tacksam!

En NOS ratt som skall målas om, den ska vara vit i min båt. Mycket snyggare och den komme dessutom att matcha rattcentrumet jag hade sedan tidigare och är riktigt svårt att hitta!



En annan väldigt svår detalj är denna instrumentbräda från Airguide, NOS! Hade inte köpt den om det inte hade varit för det hiskerligt fula handskfacket som kommer att byggas bort iom denna detalj. Ett litet avsteg från orginal som (om dom hade) hade utanpåliggande mätare, från Airguide, så märket är rätt!



En klassisk Airguide mätare till panelen, tyvärr graderad i MPH, men jag får nog lva med det.



En orginal knap till fördäcket, kommer att bli riktigt snygg efter besöket hos Exellent ytbehandling i trångsund!



Stävhandtag, även det är exakt ett orginal, ser hyfsat ut, men jag passar på att kroma om alla detaljer.



Nu börjar det bli lite osäkert, jag vet inte om dessa är exakt som orginal, men orginalet är väldigt lik dessa, dom är rätt små och ska sitta mellan sittbrunnarna och vara hållare för fendertar.



Landternor är svårt att veta vad som är orginal. Mäst för att det inte levererades någon båt, mig veterligen från fabrik med landternor. Däremot så har ajg hittat en försäljningsbroschyr från -58-59 där det sitter en exakt sån här på fördäcket, Den har ett hål på översidan där man ska kunna sätta en liten flaggstång med en vimpel på.



Den rundstrålande akterlandternan Vet jag inte alls hur den ska se ut. Det här är en väldigt vanlig modell från tiden med inbyggd hållare för flaggan, dessutom kan man sjuta ner den i däcket om man inte vill ha den uppfäld! NOS Fäste och allt, mycket trevligt! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0