Knapphändigt?

När det kommer till knapparna på panelen har jag tänkt mig att knoppen inte skulle vara kromad, som dom flesta marina knappar är. Antingen kromade eller svarta...
Jag tänkte mig vita knappar, omärkta utan någon bokstav eller tecken på. Men vart hittar man det!? Jag scanade av min bekantskapskrets med bilintereserade och ganska snart fick jag reda på att VW bubbla från 50-talet hade en knapp som såg ut som den jag hade tänkt mig.
Några samtal senare så hade jag beställt dom från en reservdelsfirma i norrland. Tyvärr så har jag inte hört nått från dom sedan dess och varje gång jag ringer dom så svarar dom svävande på vart fasen mina knappar har tagit vägen...
När jag var på en marknad i somras så låg dessa tre orginalknapparna i en låda som jag aturligtvis högg åt mig och fick betala en sådar 20:- stycket för.
Den kromade modellen är den nytillverkade kopian som följde med knappen när jag köpte den på Erladsons brygga. Dom här benvita knapparna passar dessutom direkt på axeln till knappen, WIN WIN! :D
Anledningen till att jag ville ha dessa vita knappar istället för dom kromade är att jag tror att det blir för mycket av det goda och måste ha lite avbrytning, lätt diskret, men i alla fall!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0