Emblem1 och en snäcka!

Nu har ytterligare en grej fallit på plats! Emblemet som ska sitta på instrumentbrädan har idag anlänt till mig :)
Det fans två typer, och jag vet inte vilken jag ska ha. Men jag har sett den andra typen, som är gjord i plast i en nyare båt och den här i metall i en äldre, så jag gissar att min båt ska ha emblemet i metall. Gjutaren sa från början att det inte gick att gjuta det, men sa att han skulle göra ett försök. Naturligtvis failade det och det blev pankaka av allt ihopa. Jag kom på iden att han skulle montera emblemet på en träbit så det blev mera material, då kunde man fräsa av på baksidan. När ja gnu kom och hämtade dom så var det inte alls någon avgjuten träbit, utan två snygga emblem, precis som originalet (Med lite gjutskägg förståss). Han tyckte att det var fegt att köra med planka, så han gav sig fan på att det skulle gå, så det gick! Fan vad jag gillar sånna människor som inte ger upp :D





Det andra fyndet denna vecka är denna styrsnäcka, eller vad man ska kalla det för... Åkte förbi tackel och tåg och hittade den i alla fall. Har haft en bild i huvudet på att det här skulle vara snyggt, och nu hittade jag den när jag åkte förbi med morsan för att visa butiken! Den behöver naturligtvis kromas om, men den passar perfekt på ratten! Hoppas bara den passar mot styrstången...


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0