Underättelse

Om att Marieholmsskylten jag låter en vän nytillverka INTE är den jag egentligen skall ha, utan en tidigare modell av skyllt. Jag har fått en bild skickad till mig av Marcus, som också håller på tt renovera en SW16 av tidig årgång
Jag ska kolla upp hur denna skylt är tillverkad och försöka mig på att göra en ny sådan.
Marcus renovering kan ni följa på hans hemsida http://hem.bredband.net/sw16ren/



Jag har gett grönt ljus till graveringsfirman som skall göra typskylten, så inom två veckor så är den klar! Väntar med spänning. Enda skilnaden på orginalet och min kopia kommer att bli valet av material. Orginalet är förnicklad mässing medans jag väljer rostfritt. Anledningen är att det skulle bli på tok för dyrt att tillverka en skyllt som måste in på ytbehandling innan den röda färgen läggs på.

Slösurfade lite och hittade en filmsnutt på youtube på en kille som leker runt lite i en SW16! Håll till godo :)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0