Sömnlösa nätter...

Av någon anledning har jag väldigt svårt att sova på nätterna just nu. Det enda som är bra med det är att arbetet på Sixten går väldigt fort fram. Inatt (klockan är i skrivande stund 02.10) så har jag slipat ner lagningar och lagt på mera plast på dom ställena som behövde mera, samt ny plast på skador som tidigare inte har fått någon.
Planen är att alla lagningar skall vara klara till på måndag då Björn kommer över och hjälper till att lägga på ett nytt lager över hela bottnen på båten.

Idag har jag även varit i kontakt med två gamla rävar i plastvärlden. Den ena är en gammal båtbyggare. Båda två förespråkade lack istället för gelcoat! Skall pånytt överväga för och nackdelar med dom olika materialen.
Anledningen till att båda sågade gelcoaten var att det är betydligt mera jobb att få den blank efter påläggning... Jag däremot är av åsikten att gelcoat var orginal. Det är mycket viktigt för mig under alla renoveringar jag har gjort att man inte skall se att den är renoverad. Man skall använda orginal material helt enkellt. Den skall bara se ut som att den kommer ut från båtaffären i förrgår tom på en punkt som val av ytbeläggning.
Hur som haver så skall jag ringa runt lite mera i morgon och kanske besöka en plastverkstad ute på Svinninge marina. Men det återstår att se i morgon. Det är ju ett tag kvar till att jag skall lägga på ett ytlager.

Slänger in en försäljningsbroshyr som jag hittade på en bekants hemsida, så här kommer hon att se ut! :)
Bekantingens hemsida kan ni hitta på www.veteranbatsgodis.se, Riktigt bra sida om ni ska leta delar till era gamla pärlor!



God natt!

P.S. Påmin mig om att kopa nya latexhandskar också! D.S.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0