Skillnaden gör helheten!

Nu har jag spacklat upp ett av vattenskidfestena för att det skall ner till bäckmans gjuteri i nykvarn. Killen är helt otroligt duktig. Jag har lämnat en del saker till han förut, och jag måste säga att det är det bästa resultat jag har sett! Lämnade lite grejer för ett par år sedan till en annan gjutare som blev ok, men det här var helt enormt bra!
Sök på fejan efter honom så hittar ni hans sida, rekomenderas starkt!

Anledningen att biten jag har spacklat nu är lackad är för att jag på det sättet kan se ojämnheter som jag annars inte hade sett. Delen är först uppspacklad med vanligt finspackel, sedan har jag lagt på ett antal lager med en enkomponent spackel på vanlig sprayburk för att få ut dom sista ogämnheterna. Mycket smidigare än att spackla med vanligt spackel (finns att köpa på mekonomen)



Delarna på bilden var i ett snarlikt skick från början, den högra skall nu aggera mall för nygjutning. Att renovera bitarna och använda mig av dom hade blivit på tok för dyrt...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0