HEJ BLOGGEN!

Jag vet jag vet, hela rubriken fullkomligt skriker fjortis blogg. Men jag kunde inte låta bli!

Det har varit lite tunt på uppdateringsfronten den senaste veckan, men tro inte att det inte har hänt någonting i alla fall!
Tycker nämligen att det är totalt meningslöst att skriva att det är ytterligare en dag med slipning om man inte har någonting annat att komma med.. Det har ju redan framgått vad tusan jag håller på med, sen om jag slipar på fören eller aktern är väll skit det samma, eller?
Jag skulle slipa bort en snutt färg som fortfarande fans kvar på ett ställe på ett hörn och gissa vad... En spricka dålde sig under med rutten plast innanför som resultat, GRATTIS!
Nåväl, det slipades ner som alla skador har gjort och nu är det bara lite finlir kvar innan den är helt osynlig den med.
Jag gissar att jag i skrivande stund har åtgärdat ca 95% av alla skador i skrovets utsida. Det fins ju en del att göra på insidan också när båten vänds.
 Jag har varit i kontakt med båtfolk som har berättat en del om olika metoder för att göra tex ytbehandlingen på och jag har kommit fram till att dom flesta vill lacka, men varför? Svaret är enkellt... LÄTTJA! för övrigt en av dom sju dödssynderna...
Så jobbar inte jag, jag vill ha ett bra resultat och tänker således lyda mina egna lagar och regler när det gäller just den här biten, sen får latmaskarna tycka att jag är en jävla idiot som får jobba lite mera än vad dom hade gjort!

Vattenskidfesten jag fick tag på är numera demonterade vilket i praktiken betyder att jag har dornat ut pinnen som håller kläppen på plats...
Jag har även börjat spackla upp den helare av dom två med vanligt finspackel för att få till rätt form. Detta enbart för att gjutaren skall kunna använda den som mall vid avgjutning.




På posten fick jag även en efterlängtad del. Förvisso bara ett lån från Tommy, men i alla fall! Vad vore den här hobbyn utan hjälpsamma kamrater!?
Jag pratar om torpedknapen som skall sitta mellan sittbrunnarna! Dom jag hade var inte original utan bara något sånär lika. Jag tänkte förvisso använda dom, men suget efter original drog för hårt i mig. Dessa åker ner till gjutaren i nästa vecka med vattenskidfestet för nytillverkning!

Original är alltid original!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0