Den sista länken?

Jag har inte många saker kvar att hitta när det gäller detaljer som skall sitta på däcket. Torpedpollarna som sitter mellan sittbrunnarna är egentligen det enda som är kvar som jag inte har hittat (Dom som jag hittade förut och har bild på tidigare i bloggen visade sig vara för stora).
Jag har pratat med Tommy som har hemsidan www.sweet-sixteen.se/ att få låna en av dessa pollare för nygjutning. Ett förtroende som jag är mycket glad över då dessa delar inte växer på trän direkt.

Jag kom nyss hem med de vattenskidfesten som sitter i aktern uppe på däcket, förvisso i ett bedrövligt skick. Jag kommer inte ens försöka att renovera dessa då materialet är väldigt svårt att laga. Visst, allt går, men är det på riktigt värt det? Även jag verkar ha mina gränser... Istället för att renovera dessa så kommer den som är i bäst skick få agera mall vid nygjutning. Jag kommer att istället för sinklegeringen dom var gjorda i orginal att låta tillverka dom i mässing. Men köpet var inte helt förgäves, jag kommer att använda kläpparna från orginalet! På så sätt får jag ändå lite orginalkänsla kvar i detaljen. Nördigt, inte alls ;)





Jag kunde inte hålla mig från att köpa lite godis också, lite lull lull som kommer att pryda sixten och bli lite som "pricken över i:et". Hittade fyra stycken nya instegshållare med nya instegsgummin, kommer bli väldigt snyggt tror jag!




Passar även på att komma med ett litet tips för dom som renoverar en båt från 50-talet, dessa knappar är exakta kopior på dom från 50-talet. Den enda skilnaden är att det står Taiwan med mycket små bokstäver på baksidan av knappen. Runt 70:- på Erlandsons! Själv kommer jag nog bara att använda själva knappen medans krome pluppen man drar i förmodligen skall bytas ut mot benvita knappar från någon bil, alternatift svarta. Detta för att få en liten variation i den annars så crome fylta panelen.
Någon som har något bra tipps på några snygga kknappar från någon bil utan text?
Brickan med texten på är däremot gammal.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0