Krympte i tvätten? :/

Jag passade på att sjösättalite men vattnet var lite för kallt och likt vissakrippsdelar i kallt vatten så krympte även Sixten!
Nä, skämt och sido. Den här lilla modellen ropades in på tradera för en tid sedan och kommer från 60-talet. Proprtionerna är bättre på teckningen på omslaget än vad det är på själva modellen. Men hur coolt är det inte i alla fall att SW16 faktiskt fanns som modellbåt!
Priset på 8:- får väll anses för tiden vara tämligen dyrt, tror jag. Iom att jag inte levde då så är mina uppfattningar om pengavärdet rätt vaga. Men för den vakna så kan man läsa OMS på prislappen, Omsättningsskatt med andra ord. Detta var innan våra kära pålitiker fick för sig att pengarna i alla fall inte räkte så man lag till M:et i M(era)OMS.
 
Trevlig helg på er!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0