En sjuk resa...

Jag åkte i helgen till mina föräldrars sommarnöje dör jag tänkte koppla av ett par dagar från en massa saker som stressar i vardagen, jag klipte gräsmattorna, hälsade på grannarna, och gjorde ett tappert försök att få farsans buster i sjön. Det gick ju sådär då det visade sig att styrningen var helt sönder rostad, det frasade bara till lite innan allt satt löst och hoppet om att få upp några stömmingar grusades i ett nafs.
Det största problemet med resan var dock att jag känner mig sjuk. Jag har inte varit förkyld på flera år, men nu verkar det sakterligen vara påväg...
Resan var dock givande tills symptom började visa sig. Jag kom ju bla på att farsans gala vattenskidor från slutet på femtiotalet början av sextiotalet låg i en friggebod och bara väntade på att få tas omhand!
I min ungdom så gjorde jag ett tappert försök att försöka renovera skidorna, vilket i praktiken betyder att jag skrapade av dom värsta färgflagorna och målade om dom, måste jag säga att dom har flagnat och ser fördjävliga ut... Fördelen med min lettare renovering i 12-års åldern är att jag lätt kan se exakt vilka färger det skall vara och hur linjerna till det röda skall läggas. Dom kommer bli snygga när dom är klara och passa utmärkt i Sixtens bakre sittbrum :)
Nu ska jag bädda ner mig tror jag, host host...

Okänt merke, det fins ingenstans vad det är för tillverkare eller text som antider vilket land dom kommer ifrån, men dom är tillverkade i äkta mahogny!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0