Prototyp

Jag har letat upp en trevlig airguide panel till Sixten. Denna har jag skrivit om tidigare. I denna panel sitter en hastighetsmätare från airguide, men det finns tyvärr ett litet problem. Amerikanarna envisas med att mäta mph på sjön medans vi i Europa använder oss av kt (knop) skillnaden är inte särskillt stor men den finns. Om du tar km/h och multiplicerar det med 1,6 så får du mph. Multiplicerar du i stället med 1,8 så får du kt. Jag övervägde länge hur jag skulle lösa detta lilla problem och ställde frågan öppet på Facebook om någon kunde hjälpa mig och min gode vän Dmitrij hörde av sig. Dmitrij är en mycket duktig fotograf och van med att pyssla med bildbehandling så det var inte mycket att fundera på. En airguide mätare lämnades över till han och jobbet med att fota av och bygga en ny mätartavla kunde börja. Nu har jag fått hem både mätaren och bilden på instrumentet och jag gjorde en provutskrift på vanligt papper och en kass skrivare, men visst kommer det bli snyggt!
Tack Dmitrij!
 
Provmontering i instrumentet 
 
Bara lite finputs kvar, färgerna ska rättas till lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0