Återvinning

Skottet mellan sittbrunnarna hade bara en fördel. Det var en bra och vacker teakskiva, nått annat var det inte. Mitt i härligheten hade man gjort ett handskfack som mer liknade ett par Dame Edna glasögon än nått snyggare handskfack.
Nu är det ju på det sättet att min båt egentligen skall ha två handskfack, ett på varje sida. Då detta inte kommer bli snyggt i det nya skottet där två fack kommer att byggas så valde jag att replikera handskfacket från en senare SW16. På dom senare båtarna så var handskfacket i mitten nämligen. Den här delen av båten kommer att skilja sig en smula från original, och det tar mig emot. Jag motiverar mitt ansvarslösa beteende med att ribbor redan har fästs i båten för det gamla skottet och iom att jag ville ha lite modifieringar så var jag tvungen att köpa en ny skiva med plywood, den här gången med Mahognyfaner.
Det gamla skottet fick agera materialbank till handskfackslådan. Släng aldrig nått innan det är klart!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0